Метро Стокгольма: подорож до дивовижної галереї під землею

Метро Стокгольма – це не просто вид транспорту, це чи не єдина у світі арт-галерея сучасності, в яку можна потрапити у будь-який день тижня, їдучи на роботу або просто пересуваючись з одного кінця міста до іншого.

Єдиний у Швеції метрополітен був відкритий в 1950 році й сьогодні налічує 100 станцій на трьох гілках. Майже кожна з них прикрашена унікальними творчими роботами від 150 художників з усього світу. Варто лише спуститися у підземку, і на вас чекає неймовірна експедиція у шведську культуру та історію. Особливу цінність являють собою зупинки синьої гілки, на яких можна побачити унікальні розписи, мозаїки, скульптури та арт-об’єкти. Багато станцій метро прорубані прямо в скелях і виглядають напрочуд захопливо.

Основною та найбільш завантаженою станцією Стокгольма є T-Centralen. Вона є трирівневою та єдиною, де перетинаються усі гілки столичного метрополітену. Станція здатна обслуговувати до 200 000 пасажирів щодня. Схожа вона на казкову печеру, прикрашену візерунками рослин синього кольору.

Ще однією найбільш відомою станцією є Kungsträdgаrden. Її назва перекладається як «Королівський сад» – знаходиться вона недалеко від міського парку з тим же ім’ям. Відкрили станцію в 1977 році. На 34-метровій глибині на стінах, підлогах і стелях станції розкинулися строкаті мозаїки із зелених, червоних та білих елементів, за допомогою яких шведський художник Ульрик Самуельсон зобразив історію прилеглої місцевості.

Однією із найбільш дивовижних станцій є Solna centrum. Тут відразу впадає в очі криваво-червоне нічне небо, що розкинулося на стелі та стінах станції. Такий приголомшливий і водночас захопливий пейзаж був написаний дуетом шведських художників Бьорк і Оберг. Він став одним із найбільш знакових образів стокгольмського метро, відголосом соціального протесту проти вирубки лісів, забруднення довкілля викидами підприємств та фабрик.

Треба сказати, що система метрополітену Стокгольма – це не тільки цікаве та неповторне оформлення, а й цілком сучасний склад: більшість поїздів 70-80-х років були відправлені в депо, а на зміну їм на початку 2000-х на рейки були випущені 270 сучасних електропоїздів, кожен з яких здатний перевозити до 1200 пасажирів в день на швидкості до 80 км/год. З 2006 року головним помічником машиністів стокгольмського метро стала система автоматичного управління поїздами, яка здатна брати на себе управління рухом складу, в той час як машиніст лише контролює коректну роботу системи, відкриває-закриває двері вагонів і дає старт руху поїзда.

Читайте також:

Крафтові тури: